Lufthansa Consutling a commencé à travailler pour la DGGT (Direction générale des grands travaux) en 2007. Depuis, selon nos recommandations, ont été entrepris la construction d'une nouvelle aérogare, d'une deuxième piste, d'un pavillon présidentiel et d'un village aéroportuaire (hotels, centres commerciaux, village artisanal, centre de conférence, cinéma). Le plus gros des travaux se concentre sur Brazzaville mais Pointe Noire et Ollombo sont également concernés.
Actuellement 2 architectes italiens travaillent sur le village aéroportuaire. L'aérogare est elle construite par des chinois (environ 500 ouvriers) mais supervisée par une entreprise francaise. Ce projet peut paraitre démesuré par rapport au traffic actuel de BZV (Brazzaville) mais le pays a pour ambition de devenir un hub régional voire international. C'est d'ailleurs tout le mal que je lui souhaite, car il reste du chemin à parcourir avant que le pays ne soit considéré comme développé.
The new airport is built by a chinese company which, unfortunately for the local people, employs 80% chinese workers. It's a massive building designed to show how modern the country is. You can clearly notice the french influence in it's conception, quite the same as the Terminal 2 in Paris Charles de Gaulle. 2 italians architects are currently designing an airport city around the airport (conference center, cinema, malls, hotels..).
Basically my company suggested all what they are doing now since 2007 (it's the principe of consulting you may say). The goverment utlimate goal is to show how modern and strong the country is: for the 50th anniversary of independance (15th august), they will organize huge events and welcome many international presidents. But honnestly, they will not be ready on time. It's just impossible, given that the only connexion between Pointe Noire (on the coast) and BZV is a train which works only twice a week. As a consequence, all the needed materials are stuck in Pointe Noire. Logistics have never been as essential as they are here. Wait and see!
Actuellement 2 architectes italiens travaillent sur le village aéroportuaire. L'aérogare est elle construite par des chinois (environ 500 ouvriers) mais supervisée par une entreprise francaise. Ce projet peut paraitre démesuré par rapport au traffic actuel de BZV (Brazzaville) mais le pays a pour ambition de devenir un hub régional voire international. C'est d'ailleurs tout le mal que je lui souhaite, car il reste du chemin à parcourir avant que le pays ne soit considéré comme développé.
The new airport is built by a chinese company which, unfortunately for the local people, employs 80% chinese workers. It's a massive building designed to show how modern the country is. You can clearly notice the french influence in it's conception, quite the same as the Terminal 2 in Paris Charles de Gaulle. 2 italians architects are currently designing an airport city around the airport (conference center, cinema, malls, hotels..).
Basically my company suggested all what they are doing now since 2007 (it's the principe of consulting you may say). The goverment utlimate goal is to show how modern and strong the country is: for the 50th anniversary of independance (15th august), they will organize huge events and welcome many international presidents. But honnestly, they will not be ready on time. It's just impossible, given that the only connexion between Pointe Noire (on the coast) and BZV is a train which works only twice a week. As a consequence, all the needed materials are stuck in Pointe Noire. Logistics have never been as essential as they are here. Wait and see!
t'as révisé ton jugement depuis? un aéroport est fait pour les 30 prochaines années et la croissance va continuer. tu préférais l'ancien hangar indigne peut être?
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